اسکرول بار

نگرانى آلمان ها در خصوص تهدید دوباره سندروم اسپانیایى :: ورزش 22 < /head><

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

خبرنامه

تبلیغات
پروژه ها
رونمایی از قالب جدید

اپلیکیشن ورزش 22

خبرنامه

میزان تکمیل ورزش22

جدول مسابقات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

هر شش نماینده آلمان در رقابت هاى این فصل اروپایى به دور بعد راه یافته اند، بوندسلیگا به این ترتیب در بین سایر لیگ هاى اروپایى با بهترین عملکرد به استقبال سال نو میلادى مى رود، اما چنین شرایطى بلافاصله بعد از قرعه کشى مراحل حذفى این رقابت ها مى تواند دچار تغییر گردد.




به گزارش ورزش22، تیم ماینتس با قبول شکست 3:1 مقابل حریف خود در ماه آوگوست سال جارى، تنها نماینده بوندسلیگا بوده که در این فصل از رقابت هاى اروپایى حذف شده است، باقى تیم هاى بوندسلیگایى حاضر در رقابت هاى اروپایى همگى جواز حضور به دور حذفى این رقابت ها را کسب نموده اند، بایرن مونیخ، بایرلورکوزن، شالکه و دورتموند در لیگ قهرمانان و وولفسبورگ و مونشن گلادباخ در لیگ اروپایى. چنین نتایجى بوندسلیگا را در این زمینه به موفق ترین لیگ اروپایى تبدیل نموده است، اسپانیا و انگلستان هر یک با سه نماینده در دور حذفى هر دو رقابت اروپایى حضور دارند و از رقابت هاى سرى آ ایتالیا نیز تنها یوونتوس توانسته خود را به جمع شانزده تیم برتر لیگ قهرمانان برساند.

با این تفاسیر آیا بوندسلیگا به بهترین شرایط خود در سال هاى اخیر رسیده است؟ آیا این لیگ در مسیرى قرار گرفته که در سیستم امتیاز بندى پنج ساله یوفا در آینده نزدیک از اسپانیا و انگلیس عبور نماید؟ آیا بوندسلیگا قوى ترین لیگ فوتبال جهان است؟

مهمترین امتیاز بوندسلیگا در این فصل این بوده که این لیگ در فصل گذشته شاهد هیچ گونه شگفتى خاصى نبوده است، بایرن مونیخ، دورتموند، بایرلورکوزن، شالکه، وولفسبورگ و مونشن گلادباخ با توجه به قدرت مالى و کادرى که در اختیار داشته اند، در فصل گذشته رده هاى برتر بوندسلیگا را از آن خود نموده و جواز حضور در رقابت هاى اروپایى را به دست آورده اند. این باشگاه ها در این فصل نیز توانسته اند فشار حضور هم زمان در دو رقابت را تحمل نمایند، اما بى تردید این حضور براى تیم هاى شگفتى آفرینى نظیر فرایبورگ، ماینتس و آوگزبورگ مى توانست به جاى شادى وخوشحالى به بارى مضاعف براى آنها تبدیل شود.

در پاییز 2014 به جزء بایرن مونیخ و دورتموند که حضورى مقتدرانه در لیگ قهرمانان داشته اند، تیمى نظیر بایرلورکوزن در گروهى آسان از رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا، تنها به ایستادن در رده دوم بسنده کرد، در واقع دوم نشدن بایرلورکوزن در چنین گروهى اجتناب ناپذیر بوده است. شالکه با ایده هاى سرمربى ایتالیایى خود و به روشى کاملا ایتالیایى با بردى 1:0 موفق به صعود به مرحله بعدى شد. وولفسبورگ و مونشن گلادباخ نیز در آخرین روز بازى ها و کنترل حواشى خود موفق به صعود به دور بعد شدند.

فوتبال باشگاهى در آلمان در سطح بالایى خود را تثبیت کرده است، مسئله اى که با استاندارد هاى بالاى آموزش مربیان و بازیکنان و سرمایه گذارى دهه گذشته فوتبال آلمان در این زمینه و همچنین درآمدهاى تصاعدى تیم هاى حاضر در بوندسلیگا رابطه اى مستقیم دارد. با این وجود خوشحالى ناشى از موفقت تیم هاى آلمانى مى تواند پس از برگزارى مراسم قرعه کشى  به نگرانى بزرگى تبدیل شود.

اختلاف زیادى بین عملکرد تیم ها حتى در لیگ قهرمانان وجود دارد، به همین دلیل سفر به اسپانیا براى تیم هایى نظیر شالکه یا بایرلورکوزن مى تواند به یک کابوس تبدیل شود، چون این سفر مى تواند براى این تیم ها یادآور شکست 1:6 مقابل رئال مادرید و یا 1:7 مقابل بارسلونا باشد. شکست هایى که در مطبوعات آلمانى به “Spanien – Syndrom”  (سندروم اسپانیایى) شهرت یافته اند. البته همین تیم شالکه نیز در بازى هاى این فصل در خانه خود با نتیجه عجیب و ضعیف 5:0 مقابل چلسى شکست را پذیرا شد. تیم هاى وولفسبورگ و مونشن گلادباخ نیز مى توانند در مرحله بعدى رقابت هاى لیگ اروپایى با قرعه اى سخت روبرو شوند.

این سندروم بسیار خطرناک بوده و مى تواند تاثیرى منفى بر عملکرد تیم، حتى در دیدارهاى آتى داشته باشد، به عنوان مثال تیم رم ایتالیا به قول یکى از روزنامه هاى این کشور به چنین سندرومى اما از نوع بایرنى آن “Sindrome Bavarese”   مبتلا شده بود(اشاره اى به باخت 7:1 این تیم مقابل بایرن مونیخ دارد) که نتوانست از سد زسکا مسکو و منچسترسیتی عبور نماید، به ادعاى این روزنامه ایتالیایى ابتلا به چنین سندرومى به قیمت عدم صعود این تیم به دور بعد رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا شده است.

حضور در مراحل بالایى رقابت هاى اروپایى مى تواند احساسى خوب و خوشایند باشد و هر تیمى مى خواهد تا بالاترین مرحله در این رقابت ها حضور داشته باشد، اما به به جزء بایرن مونیخ سایر تیم هاى آلمانى مى بایست مراقب باشند که حضور آنها در مرحله حذفى این رقابت ها با شکستى سخت، سنگین و مفتضحانه خاتمه نیابد.

به قلم توماس هومل از روزنامه زود دویچه تسایتونگ آلمان


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
< /body>