اسکرول بار

ستاره ایرانی چه طور پدیده اروپا شد ؟ :: ورزش 22 < /head><

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

خبرنامه

تبلیغات
پروژه ها
رونمایی از قالب جدید

اپلیکیشن ورزش 22

خبرنامه

میزان تکمیل ورزش22

جدول مسابقات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

ستاره ایرانی چه طور پدیده اروپا شد ؟

شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۵، ۰۶:۱۶ ب.ظ

ستاره ایرانی تیم هندبال دینامو بخارست رومانی توانست شب گذشته عنوان پدیده سال 2016 اروپا را به خودش اختصاص دهد تا بعد از آقای گلی در لیگ قهرمانان اروپا حالا اولین ایرانی و آسیایی باشد که به این عنوان دست پیدا می کند.

شب گذشته رای گیری سایت رسمی هندبال اروپا به پایان رسید و در نظرسنجی که برای انتخاب پدیده سال 2016 گذاشته بوده اند سجاد استکی از ایران با کسب 62% رای مردم توانست عنوان پدیده هندبال سال 2016 اروپا را به خود اختصاص دهد. سجاد در کنار این افتخار توانسته بود عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان اروپا را هم با پیراهن دیناموبخارست به دست بیاورد تا اولین ایرانی و آسیایی باشد که این دو عنوان را به دست می آورد.

 


سجاد استکی در گفت و گو با "ورزش سه" در مورد افتخارات روزهای گذشته اش و برنامه های آینده خود می گوید:

 

 

* ما را فراری دادند

 


روزهای اولی که به تیم ملی آمده بودم و جمع بچه ها را می دیدم همیشه بازی در المپیک و قهرمانی آسیا را در رویاهایم داشتم. این یکی از بهترین تیم هایی ملی بود که تا به حال ایران داشته و ستاره های زیادی دور هم جمع شده اند اما اتفاقاتی افتاد که تمام آن فکرهای خوب از بین رفت. مدیریت فدراسیون آن زمان مهمترین دلیل پاشیدگی تیم ملی و این پراکندگی است که در حال حاضر به وجود آمده. آنقدر در آن مدت به ما فشار آمد و انواع برچسب ها به ما زده شد که تصمیم گرفتیم ایران را ترک کنیم و به اروپا در واقع فرار کردیم. ما هر سال پیشنهاداتی از سایر کشورها داشتیم اما دوست داشتیم در ایران بمانیم و بازی کنیم اما این اجازه به ما داده نشد.

 

 

 


* سه پیشنهاد تبعیت به ما داده اند

 


همان سال اول قطر برای من و الله کرم برادرم پاسپورت صادر کرد و اصلا اجبار هم نداشت که ما برای تیم ملی بازی کنیم. آنها می خواستند این طور حمایت خود را از ما اعلام کنند که ما یک لحظه هم به بازی کردن در این کشور فکر نکردیم اما وقتی این مساله را با خانواده فقط مطرح کردیم پدرم دیگر اجازه نداد حتی برای تیم آن کشور در رده باشگاهی هم بازی کنیم. حالا سرمربی تیم ملی رومانی همان سرمربی تیم هندبال بارسلونا است و به فدراسیون این کشور گفته که پاسپورت من و الله کرم را برای کشور رومانی بگیرند تا ما در همین جا بمانیم و برای تیم ملی رومانی بازی کنیم. من، برادرم و بقیه بازیکنانی که در اروپا بازی می کنند پیشنهادات زیادی دارند اما ما فقط می خواهیم برای تیم ملی ایران بازی کنیم و لحظه ای به تغییر تابعیت فکر نمی کنیم اما می خواهم بگویم بازیکنانی که بقیه کشورها این طور خواهان آنها هستند حالا یک تیم ملی و فدراسیونی ندارند که ما به آرزوهای ملی خود در ایران برسیم.

 


* برادر بزرگترم برادر بزرگتر همه هندبالیست ها است

 


الله کرم استکی برادر بزرگترم سال هاست با تیم های اروپایی در ارتباط است و از همان ابتدای بازی خود مورد توجه تیم های مطرح بود. او سال ها در تیم های درجه یک اروپایی بازی می کرد و پس از اینکه وضعیت هندبال در ایران غیر قابل ادامه شد او به بسیاری از بازیکنان کمک کرد تا برای پیشرفت و حفظ آمادگی به اروپا و تیم های مطرح بیایند. او فقط برادر بزرگتر من نبود بلکه دست سایر بازیکنان هم گرفت که حالا هندبال 11 لژیونر در اروپا دارد که تشنه افتخارآفرینی در لباس تیم ملی هستند اما نه فدراسیونی وجود دارد و نه تیم ملی که ما بتوانیم دور هم جمع شویم و آرزوهای قدیمی را برآورده کنیم.

 

 


* آقای گلی در اروپا بغضی بود که ترکید

 


من تمرینات سختی داشتم و برای بازی انگیزه های زیادی؛ اما شرایط تیم ملی و لیگ ایران طوری نبود که بتوانیم خودمان را نشان بدهیم. وقتی به دینامو آمدیم اینجا شرایط برای تمرین و بازی بسیار مناسب بود و با آن حجم از تمرینات و انگیزه ای که داشتم فرصت خوبی بود تا خودم را نشان بدهم. تیم خیلی خوبی داشتیم، الله کرم برادرم و علیرضا موسوی هم در تیم ما هستند و این خیلی به شرایط روحی ام کمک کرد و تمام این مسائل دست به دست هم داد تا در لیگ قهرمانان هم اوضاع خوب پیش برود.

 

 


* در بخارست بیشتر از ایران تحویل مان می گیرند

 

 

در شهر بخارست به هندبال و تیم دینامو علاقه بسیاری دارند و نهایت احترام را برای ما قائل هستند. در فروشگاه ها، خیابان و تاکسی حتی برخی از مردم پول هم نمی گیرند، در صف ها جای شان را به ما می دهند و نهایت احترام را دارند. بعد از هر بازی ما را به مراسم های مختلف دعوت می کنند و بارها درخواست کرده اند که ما دینامو را ترک نکنیم. در هر بازی با پرچم ایران به سالن می آیند تا حسن نیت خودشان را به ما نشان بدهند و واقعا اینقدر که در بخارست ما را تحویل می گیرند در ایران این طور نبود. البته همیشه کسانی بودند که نهایت لطف را به ما داشتند و از صمیم قلب هندبالیست ها را دوست داشته اند اما بستر هندبال و شور آن را در ایران کشته اند و دیگر هندبالیست ها مثل کشورهای دیگر در ایران محبوبیت ندارند.

 

 


* سال آینده شاید بارسلونا، شاید پاری سن ژرمن و شاید موتورز اوکراین

 


حالا بعد از درخشش در لیگ قهرمانان نماینده باشگاه های معتبری درخواست مذاکره داده اند که بارسلونا و پاری سن ژرمن مطرح ترین آنها هستند اما جدی ترین آن پیشنهاد موتورز اوکراین است که در هندبال اروپا بسیار مطرح و جزو یکی از پیشرفته ترین تیم های اروپا محسوب می شود. تیم های عربی و ترکیه ای هم هستند که پیشنهادات مالی بسیار بالایی داده اند اما الویت من حضور در لیگ قهرمانان اروپا است تا همین روندی را که دارم حفظ کنم.

 


* فقط یک آرزوی دیگر دارم

 


به نظرم هندبال ایران بازیکنان بسیار خوبی دارد که خیلی با انگیزه هستند. در حال حاضر قطر تمام ستاره های جهان را جمع کرده به طوریکه دروازه بان تیم بارسلونا هم تبعه این کشور شده است اما بچه های ما دست یا علی داده اند که قهرمان آسیا شوند و سهمیه المپیک را بگیرند. ما توقع چندانی نداریم، فقط یک دست لباس به ما بدهند و شان بازیکنان را نگه دارند تا ما را به زمین بفرستند اما آنقدر مشکلات ریز و درشت از خود فدراسیون برای بچه ها درست می شود که فقط می توانیم امیدوار به آینده و لطف خدا باشیم چرا که دیگر کاری از دست ما بر نمی آید. تنها یک آرزوی دیگر ورزشی داریم و آن هم این است که یک بار دیگر همه بچه ها در آرامش کامل در لباس تیم ملی ایران دور هم جمع شوند تا بتوانیم با این لباس در آسیا، جهان و حتی المپیک بدرخشیم. خیلی خیلی خیلی سخت است اما نشدنی نیست و بچه های ایرانی هر چه را که بخواهند می توانند به آن دست پیدا کنند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
< /body>