اسکرول بار

بیوگرافی نیمـار :: ورزش 22 < /head><

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

خبرنامه

تبلیغات
پروژه ها
رونمایی از قالب جدید

اپلیکیشن ورزش 22

خبرنامه

میزان تکمیل ورزش22

جدول مسابقات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

بیوگرافی نیمـار

دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۲۰ ب.ظ



نیمار

نیمار داسیلوا سانتوس جونیور که اغلب با نام سانتوس یا نیمار جونیور شناخته میشود، در پنجم فوریه سال 1992 در شهر موگی داس کروزس، از توابع پایتخت برزیل یعنی شهر سائوپائولو، که در قسمت جنوب شرقی آن واقع شده است به دنیا آمد.



به گزارش ورزش 22، نیمار در سال 2003 به تیم سانتوس پیوست و تا سال 2009 در تیم جوانان سانتوس توپ میزد. او اولین بازی خود را با تیم بزرگسالان در تاریخ 7 مارچ 2009 در حالیکه 17 سال سن داشت در برابر تیم اوسته انجام داد، که این بازی با حساب دو بر یک به سود سانتوس پایان یافت. یک هفته بعد در برابر تیم موگی میریم برزیل در ترکیب سانتوس حاضر بود و اولین گل خود را برای سانتوس دراین بازی به ثمر رساند، که آن بازی را سانتوس با نتیجه دو بر یک به نفع خود تمام کرد.

در یازدهم آوریل 2009 در جام کامپوئناتو پائولیستای 2009 و در استادیوم خانگی شهر سانتوس یعنی استادیوم ''اوربانو کالدیرا'' در بازی نیمه نهایی مقابل تیم پالمیراس در مرحله رفت این بازی که با برد دو بر یک سانتوس همراه بود، نیمار یک گل تعیین کننده زد، هر چند در فینال و در برابر تیم کورینتیانس در مجموع بازی های رفت و برگشت، سانتوس با حساب 4 بر 2 شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی قناعت کرد.

در 15 آوریل 2010، در جام کوپا دو برزیل و در مرحله یک شانزدهم در برد 8 بر 1 سانتوس در برابر تیم گوارانی برزیل، نیمار 5 گل به ثمر رسانید. در ادامه جام قهرمانی پائولیستا، نیمار 14 گل در 19 بازی به ثمر رسانید. در بازی فینال سانتوس مقابل تیم سانتو آندر قرار گرفت که مجموع بازی های رفت و برگشت با حساب 5 بر 5 تمام شد و به دلیل قانون گل زده بیشتر در خانه حریف، جام قهرمانی به تیم سانتوس تعلق گرفت و متعاقبا نیمار به عنوان بهترین بازیکن این سری از رقابت های جام شناخته شد.

عملکرد عالی نیمار در تیم سانتوس برخی مقایسه ها را بین او و اسطوره های برزیل مثل پله و روبینهو که در همین تیم باشگاهی بازی میکردند برانگیخت. در ژوئن 2010 نیمار پیشنهاد 12 میلیون پوندی تیم لیگ برتری انگلیس یعنی وستهم یونایتد را رد کرد. نیمار بعدا اعلام کرد که فکر نمیکرده که زمان فوق وقت مناسبی برای ترک باشگاه سانتوس باشد و او در این شرایط کاملا برای بازی در باشگاه فعلی اش تمرکز کرده است. اگر چه رناتو رودریگز مدیر برنامه های نیمار بر این امر پای میفشرد که او قصد ماندن و بازی در برزیل را نداشته است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
< /body>