اسکرول بار

یوونتوس: همان بالا با یک علامت سوال :: ورزش 22 < /head><

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

خبرنامه

تبلیغات
پروژه ها
رونمایی از قالب جدید

اپلیکیشن ورزش 22

خبرنامه

میزان تکمیل ورزش22

جدول مسابقات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

یوونتوس: همان بالا با یک علامت سوال

چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵، ۰۵:۵۰ ب.ظ

حمیدرضا صدر به کالبد شکافی یوونتوس در این فصل پرداخته است. بانوی پیر نیم فصل اول را با صدرنشینی به پایان رسانده اما در لیگ قهرمانان قله آرزو ندارد.

جمع بندی یووه 17-2016 دشوار شده. سخت و آمیخته به نتیجه گیری های دو پهلو. در تیم منتخب نیم فصل اول 17-2016 سایت " Whoscored " که بازیکنان را بر مبنای آمار و ارقام بسیار دقیق برمی گزیند فقط نام دو بازیکن یووه آمده: آلکس ساندرو به عنوان مرد میانی چپ و میرالم پیانیچ در قلب میدان. در حالی که پنج بازیکن رم در این تیم جای گرفته اند: ژسنی درون دروازه و سه مدافع شامل پرز، فابیو و امرسون و همین طور ادین ژکو در خط حمله.

 

 

 

در حقیقت یووه در تقسیم بندی ها دیگر هم تیم برتر نشده. با 4/54 درصد حفظ توپ پشت سر ناپولی، فیورنتینا و اینتر قرار گرفته، با متوسط 16 شوت در هر دیدار پس از ناپولی، اینتر و رم  ایستاده و در متوسط دقت ارسال پاس ها پشت سر ناپولی. حتی وقتی پای انتخاب بهترین بازیکن لیگ پیش آمده، هیگواین بهترین گلزن تیم با 10 گل در لیگ پشت سر ایکاردی (اینتر)، بلوتی (تورینو)، ژکو (رم) و مرتنس (ناپولی) ایستاده. هیچ بازیکنی از یووه بین پنج بازیکنی که بیشترین شوت به سوی دروازه ها زده اند به چشم نمی خورد، همین طور بین پنج بازیکنی که بیشترین پاس گل را داده اند... با این وصف قهرمان زمستان سری آ تیمی جز یووه نبوده. آنها برای پنجمین بار طی شش فصل اخیر نیم فصل اول را فتح کرده اند. 25 پیروزی متوالی خانگی یعنی تکرار رکورد باشگاه در عصر کونته و کسب صد امتیاز در سال تقویمی 2016 یعنی یک رکورد دیگر.

 

 

 

 تابستان یووه، تابستان گرم و ملتهبی بود. آنها گران ترین خریدهای تابستانی سری آ را انجام دادند: گونزالو هیگواین 90 میلیون یورویی از ناپولی را. گران ترین فروش فوتبال جهان هم به آنها تعلق داشت: پل پوگبا 105 میلیونی به منچستر یونایتد. آلوارو موراتا رسما راهی مادرید شد، کاکراس، فاوالی، پادوین، ایسلا، پریرا، مارونه و زازا رفتند و یووه هر سه منطقه را تقویت کرد. مهدی بناتیا از بایرن مونیخ و دنی آلوز از بارسا راهی تورین شدند تا گزینه های دفاعی تیم را متنوع تر کنند. میرالم پیانیچ 25 ساله از رم آمد و در اولین بازی اش دروازه سوسولو را گشود. کوادرادو هم دومین مرد میانی بود که طی قرارداد پیچیده ای از چلسی به تورین آمد تا به صورت قرضی بازی کند. هیگواین هم از ناپولی جدا شد و به خط حمله پیوست.

 

 

 

آلگری فصل را با سیستم 2-5-3 که یووه در پیاده کردنش سرآمد شده آغاز کرد. گاهی به 1-4-1-4 روی آورد و گاهی به 3-3-4 که ترکیب ماندزوکیچ - هیگواین - کوادرادو در خط حمله شکل گرفت. بازیکن شکوفا شده تیم آلکس ساندرو در گوش چپ بود. مدافع چپ برزیلی با سرعت 34 کیلومتر در ساعت و رفت و برگشت های تمام نشدنی داشت که عنوان "سوپر اکسپرس" را برایش به ارمغان آورد. هیگواین در اولین بازی اش برای یووه دروازه فلورانسی ها را گشود، در داربی تورینو دو گل زد و با نمایش فردی اش رم را به زانو درآورد. در حالی که کلودیو مارکیزیو و پائولو دیبالا بازی های بزرگ را از دست دادند و "بی بی سی" - بونوچی، بارزاگلی و کیلینی -  فقط پنج بار کنار هم بازی کردند.

 

 

 

یووه نیم فصل را با سه شکست سپری کرد. دو شکست در سن سیرو برابر دو حریف میلانی نشان می داد بانوی پیر زهرش در نبردهای بسیار پایاپای را از دست داده. یووه با گل دقیقه 66 لیختشتاینر از اینتر جلو افتاد، ولی ایکاردی دو دقیقه بعد بازی را به تساوی کشید و پریسیچ ده دقیقه بعد دوباره دروازه بوفون را گشود. میلان هم با تک گل لوکاتلی پیروز شد، در حالی که مردود اعلام کردن گل پیانیچ و همین طور بازی کردن ماندزوکیچ در پانزده دقیقه آخر در صف مدافعان جای بناتیا جدل آور بود. سومین شکست برابر جنوا با سرگیجه 29 دقیقه ای رقم خورد. مدافعان یووه در نیم فصل اول با 14 گل خورده کماکان بهترین دفاع لیگ شده اند، ولی آن روز دروازه بوفون سه بار طی 29 دقیقه اول بازی فرو ریخت تا سنگر یووه و بوفون برای اولین بار از آوریل 2004 - برابر لچه - طی نیمه اول در لیگ سه بار تسخیر شده باشد. بونوچی مصدوم شد و تک گل دیرهنگام پیانیچ با نواختن ضربه آزاد هم چیزی را تغییر نداد.

 

 

 

چالش اصلی در خط میانی حل نشده و آن پرسش بسیار مهم بی پاسخ مانده: چه کسی پس از پیرلو بازیساز شده و از آن مهم تر چه کسی جای خالی شده پوگبا  جلوی مدفعان را پر کرده؟ ویدال و پوگبا رفته اند و مردی در میانه میدان نیست تا نبردهای تن به تن را انجام دهد. آمارها هم نشان می دهند میزان نبردهای فیزیکی مردان میانی بانوی پیر کاهش پیدا کرده. چنان که هیچ یک از بازیکنان یووه در این فصل کارت قرمز نگرفته اند. پیانیچ مسیر صعودی را طی کرده ولی نه پیرلو است و نه پوگبا و آساموا، لمینا، هرنانس و استورارو بازیکنان متوسطی به شمار می روند. خدیرا هم از دوران اوجش فاصله گرفته. به همین دلیل توماس رینکون ونزوئلایی از جنوا وارد شده. مرد میانی جنگنده ای با لقب "ال ژنرال" قرار است نبردهای درگیرانه را انجام دهد، تکل بزند و از خشونت نهراسد.

 

 

 

این تصور که بانوی پیر برای ششمین بار پیاپی قهرمان سری آ نشود دشوار است. آنها با یک بازی کمتر چهار امتیاز بیشتر از رم جمع کرده اند. هفت امتیاز بیشتر از ناپولی و هشت امتیاز بیشتر از لاتزیو. ولی تکرار قهرمانی لیگ نه طرفداران را ارضا می کند و نه آلگری و مردانش را. آنها در لیگ قهرمانان، بی شکست بالاتر از سویا، لیون و دینامو زاگرب ایستادند. دیدار با پورتو و انجام بازی دوم در تورین هم قرعه خوبی به نظر می رسد. بانوی پیر از 1996 تاکنون قهرمان اروپا نشده. از شبی که مارچلو لیپی با پروتزی، دل پیرو، ویالی، راوانلی، کونته و دشان قله را فتح کرد. بیست و یک سال سپری شده و آلگری - احتمالا در آخرین فصلش در یووه و سری آ - برای شکستن دو دهه ای طلسم دورخیز کرده، ولو این که تیمش صلابت ترکیب دو سال پیش که پیرلو، ویدال، پوگبا و توز تا فینال پیش رفتند را نداشته باشد.

 

 

حمیدرضا صدر

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
< /body>