اسکرول بار

معامله سیسیلی برانکو – کی‌روش :: ورزش 22 < /head><

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

خبرنامه

تبلیغات
پروژه ها
رونمایی از قالب جدید

اپلیکیشن ورزش 22

خبرنامه

میزان تکمیل ورزش22

جدول مسابقات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

معامله سیسیلی برانکو – کی‌روش

چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵، ۰۵:۴۹ ب.ظ

پس از خروج 7 بازیکن تیم پرسپولیس از اردوی تیم ملی، مهمترین بحث فوتبال ایران دعوت شدن یا نشدن این بازیکنان در ادامه بازی های مقدماتی جام جهانی است. آیا 7، 8 سرخ پوش تیم ملی باز هم رنگ تیم ملی را خواهند دید؟

مصاحبه برانکو ایوانکوویچ در رابطه با اردوی تیم ملی ایران در دبی، کبریتی بود که قابلیت بر پا کردن آتش را داشت، آتشی که با بیانیه های معروف کی روش، شعله ور می شد؛ اما مرد پرتغالی فوتبال ایران این بار دست به عملی زد که در تاریخ حضور وی در ایران مسبوق به سابقه نبود، او 7 پرسپولیسی را از اردوی تیم ملی دیپورت کرد تا جواب عجیب و غریبی به صحبت های سرمربی سرخ های پایتخت داده باشد. مهمترین سوالی که این روزها فوتبال ایران را به خود مشغول کرده است دعوت شدن یا نشدن از بازیکنان پرسپولیس در ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی است. 

 

 

1 + 7 بازیکن، پایه ثابت اردوهای اخیر

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، کمال کامیابی نیا، وحید امیری، مهدی طارمی، محمد انصاری هفت بازیکنی بودند که در اردوی دبی حضور داشتند و این افراد به علاوه حسین ماهینی که در اردوی قبلی تیم ملی حضور داشت، هشت پرسپولیسی ماه های اخیر تیم ملی بودند، در این میان حداقل پنج پرسپولیسی از بازیکنان اصلی کی روش محسوب می شوند، بازیکنانی که در دیدارهای تیم ملی به بازی گرفته شدند و جزئی از برنامه های تاکتیکی سرمربی پرتغالی بودند. 

 

 

پنج مهره اصلی کی روش در دیپورتی ها 

نگاهی می اندازیم به بازی هایی که این بازیکنان در دور اخیر به میدان رفتند، تیم ملی در 5 دیدار (450 دقیقه) اخیر در دور دوم مقدماتی جام جهانی بازی کرده است.


* رامین رضاییان – 450 دقیقه: مدافع راست پرسپولیسی ها از ثابت ترین بازیکنان تیم کی روش است که در هر 5 دیدار به طور ثابت در زمین حضور داشته است. 


* سیدجلال حسینی – 427 دقیقه و 1 گل: مدافع میانی و باتجربه فوتبال ایران در اولین دیدار تیم ملی به طور ثابت به میدان رفته است، بازی دوم را پس از مصدومیت منتظری به زمین آمد و در مجموع 4 بازی به صورت ثابت و 1 بازی نیز 67 دقیقه برای تیم ملی بازی کرد، او زننده گل سه امتیازی دیدار برابر ازبکستان بود. 


* علیرضا بیرانوند – 360 دقیقه: گلر سرخ پوشان نیز توانست خود را به عنوان دروازه بان اول کی روش معرفی کند، او پس از حضور در 4 دیدار ابتدایی، به دلیل مصدومیت آخرین بازی تیم ملی را از دست داد. حضور بیرانوند مصدوم در تمرینات تیم ملی نیز نشان می داد کی روش مشخصا روی این دروازه بان برای دیدارهای آتی حساب باز کرده است. 


* وحید امیری – 300 دقیقه: بال چپ پرسپولیسی ها نیز از جام ملت های آسیا به این طرف یکی از پایه های ثابت اردوهای تیم ملی و از بازیکنان مورد علاقه کی روش بوده است، امیری در دیدار برابر ازبکستان و کره جنوبی به طور کامل در میدان حضور داشته، علاوه بر آن 22 دقیقه در دیدار برابر قطر، 73 دقیقه در بازی مقابل چین و 25 دقیقه هم در نبرد مالزی پیراهن تیم ملی را به تن کرده است. 


* مهدی طارمی – 221 دقیقه: مهاجم پرسپولیسی ها با پوزیشن جدیدی که کی روش برای او در تیم ملی تعریف کرده است در 4 دیدار به میدان رفت، بازی برابر تیم های قطر، ازبکستان و سوریه سه دیداری بودند که طارمی به طور ثابت به میدان آمد و به ترتیب 77، 76 و 60 دقیقه در زمین حضور یافت، او در بازی مقابل کره جنوبی نیز در 8 دقیقه پایانی به بازی آمد. 


* محمد انصاری، کمال کامیابی نیا + حسین ماهینی: این سه بازیکن نیز از جمله بازیکنانی محسوب می شوند که همواره مورد نظر کی روش بوده اند، هر سه بازیکن به تناوب در اردوهای اخیر تیم ملی حضور داشتند و دعوت از آنها نشان می داد که سرمربی پرتغالی خیال نادیده گرفتن آنها را ندارد و حضور احتمالی شان در برخی از بازی های تیم ملی را در ذهن یادآوری می کرد. 

 

 

 

جایگزینی برای سرخ پوشان وجود دارد؟

البته در این میان احتمالاتی هم داده می شود و آن هم این است که بازیکنان جانشین می توانند خیلی زود خود را در پازل تاکتیکی کی روش قرار دهند. جایگزین سرخ پوشان را با یکدیگر مرور می کنیم:


* گلر؛ بیرانوند خود را به عنوان دروازه بان اول کی روش معرفی کرد، اما حضور گزینه هایی مانند مظاهری و اخباری درون اردو و مکانی و حقیقی خارج از اردو، نشان می دهد که سرمربی تیم ملی راه سختی برای یافتن جایگزین ندارد. 


* مدافع؛ سیدجلال حسینی یکی از باثبات های تیم ملی در دهه اخیر است، شاید تنها عاملی که بتواند این بازیکن را نیمکت نشین کند بازگشت پژمان منتظری باشد اما با مصدومیت احتمالی این بازیکن و یا پورعلی گنجی، بازیکن مطمئنی که بتواند در دور برگشت تیم ملی خیال کی روش را راحت کند وجود دارد؟


* مدافع راست؛ رامین رضاییان حتی در زمانی که توسط برانکو طرد شده بود به عنوان مهره اصلی کی روش به میدان می رفت، البته جالب اینکه آلترناتیو این بازیکن یعنی حسین ماهینی نیز پرسپولیسی است و به همین دلیل محمد ایرانپوریان به تیم ملی دعوت شده است، مدافع موفق تراکتوری ها با وجود تمام درخشش خود در لیگ، تجربه دیدارهای ملی ندارد. 


* بال چپ؛ وحید امیری آنقدر در سال های اخیر برای کی روش مهم بوده که باعث شدها این مربی فکری به حال دیگر بازیکنان مهم تیمش همچون مهدی ترابی کند، او حتی اگر در ترکیب ثابت نیز به میدان نیاید یکی از مهره های تاکتیکی کی روش برای غلبه بر حریفان است. 


* مهاجم؛ مهدی طارمی در تیم ملی عملکرد و البته وظایفی برخلاف آنچه در پرسپولیس هست، دارد. تصور اینکه کی روش می  تواند به راحتی این بازیکن را کنار بگذارد نیز سخت است، او باتوجه به تمام حرف و حدیث هایی که پیش می آمد از طارمی به عنوان یکی از بازیکنان مهم خود در میدان سود می برد.

 

 

کی روش از اهمیت کم اردوی دبی استفاده کرد؟

با این اوصاف این احتمال را می توان داد که با توجه به کم اهمیت بودن اردوی دبی، کی روش تصمیم داشت(به مانند همیشه) یک پاسخ غیرعادی و البته کوبنده به مخالفان خود بدهد، پس از آن نیز با توجه به تقریبا طولانی بودن اولین دیدار پیش روی تیم ملی، آنها مشمول بخشش قرار دهد تا در این میان بهانه ای به یک مربی حرفه ای ماننند برانکو ندهد، هرچه که هست هر دو مربی دو طرف دعوا غیرایرانی هستند و رفتار یکدیگر را به خوبی می شناسند.

 

 

اردوی مهم و خروج برای مذاکره

البته در این میان نمی توان فراموش کرد که کی روش در این اردو اجازه خروج به رحیم زهیوی را نیز داد، بازیکنی که در معادلات برانکو قرار ندارد و همین اتفاق که او باید مشغول مذاکره برای یافتن تیم جدیدی باشد عاملی شد برای جدایی از اردوی تیم ملی، با حساب و کتابی سرانگشتی کاملا پیداست که این اردو اهمیت چندانی برای مرد عجیب پرتغالی ندارد؛ چراکه اگر غیر از این بود امکان خروج هیچ بازیکنی حتی به اندازه یک ساعت از اردو وجود نداشت چه برسد به مذاکره برای یافتن تیمی جدید. 

 

 

نویسنده: علیرضا هاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
< /body>