اسکرول بار

هامس رودریگز، فراتر از یک جانشین برای آنخل دی ماریا :: ورزش 22 < /head><

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

خبرنامه

تبلیغات
پروژه ها
رونمایی از قالب جدید

اپلیکیشن ورزش 22

خبرنامه

میزان تکمیل ورزش22

جدول مسابقات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

هامس رودریگز اولین فصل درخشان خود در رئال مادرید را با دو گل و یک پاس گل در جریان پیروزی پر گل مقابل کورنیا در کوپا دل ری ادامه داد.




به گزارش ورزش 22،هیچ کدام از بازیکنان رئال مادرید در این فصل بیشتر از رودریگز بازی نکرده اند. بنا به گزارش Soccerway، او در این فصل در چهار تورنمنت اصلی که باشگاه رئال مادرید در آنها شرکت داشته (لالیگا، چمپیونزلیگ، کوپا دل ری و سوپرکاپ اروپا) 1629 دقیقه بازی کرده است. و بار دیگر محتملاً او در جریان دیدار امشب تیمش مقابل سلتاویگو نیز نقشی کلیدی در ترکیب اصلی ایفا خواهد کرد.

عملکرد خیره کننده هجومی رودریگز در جام جهانی تابستان امسال بود که برای اولین بار توجه رئال مادرید را به ستاره کلمبیایی جلب کرد - از جمله گل فوق العاده مقابل اروگوئه که نامزد دریافت جایزه پوشکاش شده است. و در جریان دیدار مقابل کورنیا نیز نشانه های زیادی از استعداد خود را بروز داد.

او گل اول مسابقه را به زیبایی با ضربه ای رائول‌-گونه از بالای سر دورازه بان مستعد حریف وارد دروازه کرد. در صحنه گل دوم، برای ایسکو پاس گل مهیا کرد و سپس گل سوم تیمش را روی پاس تمیز خاویر هرناندز، با ضربه ای دقیق به گوشه دروازه فرستاد و به ثمر رساند.

این بازیکن 23 ساله اکنون در 23 دیداری که در تمام رقابت ها پیراهن رئال مادرید را به تن کرده است، 9 گل و 10 پاس گل را به نام خود ثبت کرده است. وبسایت آماری MisterChip نیز او را در کنار کریستیانو رونالدو و لیونل مسی قرار داده است، سه بازیکنی که در اسپانیا 9 گل یا بیشتر و 9 پاس گل یا بیشتر تا به اینجای فصل به ثبت رسانده اند.

اما آنچه که تحسین برانگیز تر است، این است که او حتی هنگام در اختیار نداشتن توپ توسط مادریدی ها نیز کمک رسانی فوق العاده ای دارد. قبل از انتقال به اسپانیا او تنها یک هافبک هجومی مرکزی یا کناری بود که مسئولیت های دفاعی محدودی داشت. حالا، چه در مرکز خط میانی در سیستم 3-3-4 و یا در سمت چپ خط میانی در سیستم 2-4-4، او بیش از همیشه در کارهای دفاعی به تیم کمک می کند و سهیم می شود.

بنا به گزارش آماری WhoScored، او در هر مسابقه لیگ به طور میانگین 2.5 تکل و قطع ارتباط توپ داشته است و در هر مسابقه چمپیونزلیگ این عدد به 3.8 نیز می رسد. با این معیار، او در رتبه سوم هافبک های منظم رئال مادرید در لیگ و نفر دوم بعد از ایسکو، در چمپیونزلیگ قرار می گیرد.

ظرفیت رودریگز برای انجام کارهای سخت و فداکاری از ابتدای دوران بازی خود آشکار بوده است. طبق اعلام El Espectador، او به منظور بهبود بازی اش، برای تشکیل جلسات تمرینی بیشتر به مربی جوانان خود در باشگاه انویگادو [اولین باشگاه هامس رودریگز] پول پرداخت می کرده است. سپس، در 16 سالگی، او شجاعت انتقال به آرژانتین و باشگاه بانفیلد را پیدا کرد. در آنجا، تلاش های بی وقفه و مصمم بودنش باعث مقایسه شدن با رونالدو شد.

حالا نیز مسئولیت های بیشتر خود در کارهای دفاعی، که کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید محول کرده را پذیرفته است. هامس ماه گذشته در گفتگو با ESPN اظهار داشت: "بازیکنان در بالاترین سطح باید برای همه چیز آماده باشند. درست است که من باید پوشش بیشتری در زمین مسابقه انجام دهم. هر روز چیزهای جدیدی یاد می گیرم... مهمترین آنها هم تلاش کردن و کمک به تیم می باشد."

آنچلوتی بعد از پیروزی مقابل کورنیا گفت: "ما از او راضی و خوشنود هستیم. من واقعاً نگرش او را دوست دارم چون متواضع است و این اهمیت دارد."

مدیر ورزشی سابق باشگاه رئال مادرید و سرمربی میلان افسانه ای، آریگو ساکی صبح روز جمعه از تمرینات رئال مادرید بازدید کرد. به عنوان متخصصی برجسته در دنیای فوتبال، او بدون شک تحت تأثیر نمایش چندوجهی هامس رودریگز در این فصل قرار گرفته است.

تنها چهار ماه و نیم پس از شروع کارنامه اش در پایتخت اسپانیا، رودریگز به خوبی در محیط جدید جا افتاده است و عملکرد با ثبات و تحسین برانگیز خود را ادامه می دهد. انتقادات از فروش آنخل دی ماریا نیز به تدریج با پیش روی این استعداد جوان فروکش کرده است.

با توجه به سخت کوشی و سطح کاری او، رودریگز خود را بیشتر از یک جایگزین برای دی ماریا ثابت می کند و در واقع نشان می دهد که ارزش مبلغ پرداخت شده از سوی رئال مادرید را داشته است. خبر فوق العاده برای باشگاه این است که بازیکن 23 ساله کلمبیایی هنوز سال های زیادی برای درخشش در این تیم پیش رو دارد.

 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
< /body>