اسکرول بار

سوگواری دورتموند برای شفلر :: ورزش 22 < /head><

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

خبرنامه

تبلیغات
پروژه ها
رونمایی از قالب جدید

اپلیکیشن ورزش 22

خبرنامه

میزان تکمیل ورزش22

جدول مسابقات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سوگواری دورتموند برای شفلر

پنجشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۴۴ ق.ظ


آلویس شفلر ، یکی از افتخارات دورتموند بود. وی رئیس تیم پیشکسوتان و عضو افتخاری باشگاه بود که در سن ۹۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.





به گزارش ورزش 22،رئیس باشگاه دورتموند، رینهارد رابال و همچنین رئیس هیئت مدیره این باشگاه، هانس ژوکیم واتزه عصر سه شنبه این ضایعه را بسیار سخت برای باشگاه عنوان کردند. آنها همچنین پیام تسلیتی را به خانواده شفلر ارسال نموده اند.

اما اندکی زندگی این اسطوره به یادماندنی تیم دورتموند را با هم ورق بزنیم…

آلویس شفلر در ۲۸ ژانویه سال ۱۹۱۵ به دنیا آمد. وی ریاست واحد پیشکسوتان این باشگاه را از ۲۶ نوامبر سال ۱۹۹۵ در اختیار داشت و از سال ۱۹۲۸ عضو افتخاری این باشگاه قلمداد می شد.

شاید تلخ ترین نکته ای که می توان به زبان آورد این باشد که چیزی تا تولد صدسالگی وی یعنی ۲۸ ژانویه ۲۰۱۵ باقی نمانده بود که وی از میان هم باشگاهی هایش پرکشید.

دکتر رابال در مورد شخصیت وی می گوید:

در تمامی تلخی ها و خوشی های باشگاه، شفلر همیشه باشگاه را در ذهن و قلب خود جای داده بود. سخنرانی فوق العاده وی در نشست سالانه باشگاه در سال گذشته آن قدر هیجان انگیز بود که تمامی حضار را به تشویق وادار کرد.

او یکی از اعضای تیم جوانان باشگاه دورتموند بین سال های ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۴ بود و توانست برای اولین بار بهترین افتخار باشگاه را با آن تیم در بازی های منطقه ای کسب نماید.

درسال ۱۹۶۸، شفلر به عنوان رئیس واحد پیشکسوتان باشگاه انتخاب گردید و این سمت را تا سال ۱۹۹۵ در اختیار داشت. در ۱۹۷۸، زمانی که وی در اتاق کارش در حال فعالیت های روزانه اش بود به عنوان عضو افتخاری باشگاه با ۵۲۴ رأی انتخاب گردید.

ذر سال ۱۹۹۰، شفلر جشن تولد متفاوتی را سپری می کرد؛ رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، نشان شایستگی پیشکسوتان را به وی اعطا کرد.

هیچ عکسی در فضای اینترنت از وی موجود نیست. به نظر شما آیا پیشکسوتان در جلوبردن باشگاه های ایران مانند دورتموند نقش دارند؟


سوت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
< /body>