اسکرول بار

قانع نشدن افکار جهانی از گزارش فیفا :: ورزش 22 < /head><

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

خبرنامه

تبلیغات
پروژه ها
رونمایی از قالب جدید

اپلیکیشن ورزش 22

خبرنامه

میزان تکمیل ورزش22

جدول مسابقات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

قانع نشدن افکار جهانی از گزارش فیفا

جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۰۲ ب.ظ

یک پژوهشگر ایرانی مقیم لندن اعلام کرد گزارش فیفا درباره قانونی بودن میزبانی قطر در جام جهانی فوتبال، افکار عمومی مردم جهان را قانع نمی کند.






به گزارش ورزش 22،دکتر مجید تفرشی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در لندن گفت اگر مسوولان فیفا تصور می کنند گزارش آن فدراسیون مبنی بر پاک بودن فعالیت دولت قطر در کسب میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2022 میلادی، مردم جهان را قانع می کند اشتباه می کنند زیرا میزان آلودگی فدراسیون فوتبال و دولت قطر به اندازه ای است که با ده ها گزارش دیگر نیز روش های غیر قانونی قطری ها، از یاد مردم جهان نخواهد رفت.
این پژوهشگر ایرانی مقیم لندن در این مصاحبه گفت: اتهامات علیه رشوه دهی و روش های تطمیع قطری ها، فقط از سوی رسانه ها، فدراسیون های فوتبال در کشورهای جهان، کنفدراسیون های فوتبال قاره ها و ائتلاف های ضد ارتشا مطرح نشده است بلکه اسناد و مدارک فراوانی در سطح جهان منتشر شده است که نشان می دهد فدراسیون و دولت قطر، از روش های کثیفی همچون رشوه دادن، تطمیع و ارتباطات غیر قانونی با افراد با نفوذ در فوتبال، بهره گرفته اند.
وی افزود: مهم ترین این گزارش ها، انتشار 14 صفحه از اسناد مربوط به مکاتبات و مخابرات مقامات قطری با مسوولان فوتبال در کشورهای جهان و به ویژه مقامات فیفا در هفته نامه ساندی تایمز بود که نشان می دهد دولت قطر با دادن رشوه هایی همچون پول، ساعت های گران قیمت، جواهرات و سمت های نان و آب دار، رای افراد را درباره میزبانی قطر خریده بودند و انتخاب شدن قطر برای میزبانی جام جهانی در سال 2022، با روش های سالم به دست نیامده است.
به گفته دکتر تفریشی، مدیریت فیفا و شخص سپ بلاتر، هوادار دولت قطرند و می خواهند به هر قیمت، مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2022 در قطر برگزار شود در حالی که این اقدام، اگر شدنی هم باشد، مشکلات فراوانی برای صنعت فوتبال در جهان ایجاد خواهد کرد.
وی افزود اگر مسابقات جام جهانی مطابق معمول در فصل تابستان برگزار شود، دمای هوا در قطر به طور متوسط روزانه 50 درجه سانتی گراد خواهد بود که بدیهی است برای سلامت ورزشکاران، مربیان و تماشاگران مخرب است و ادعاهای قطری ها مبنی بر تعبیه دستگاه های خنک کننده در ورزشکاه ها، عملی نیست. اگر این مسابقات، برخلاف معمول در زمستان برگزار شود، جداول مسابقات فوتبال را در کشورها و قاره ها بر هم خواهد ریخت و حداقل یک سال هرج و مرج را بر صنعت فوتبال جهان حاکم خواهد کرد.
به گفته دکتر مجید تفرشی، در حالی که هزاران سند و ده ها شکایت علیه اقدامات دولت قطر در دستیابی به میزبانی جام جهانی 2022 مطرح بود، فیفا با افزودن روسیه به بررسی ها، تلاش کرد از نقش قطر در اقدامات غیر قانونی بکاهد و در گزارش خود، روسیه را نیز از اتهامات تبرئه کرد.
فیفا که مشغول بررسی عملکرد روسیه، میزبان جام جهانی فوتبال در سال 2018 و قطر، میزبان جام جهانی 2022 به اتهام پرداخت رشوه بود، دیروز این دو کشور را تبرئه کرد اما از روش های غیر اصولی دولت انگلیس، انتقاد کرد. در گزارش بازرس اخلاقی فیفا آمده است که هیچ تنبیهی علیه فدراسیون های فوتبال روسیه و قطر اعمال نخواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
< /body>