اسکرول بار

قنبرزاده:ارزش نداشت برای ۷ میلیارد این همه جنگ و جدل شود :: ورزش 22 < /head><

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

خبرنامه

تبلیغات
پروژه ها
رونمایی از قالب جدید

اپلیکیشن ورزش 22

خبرنامه

میزان تکمیل ورزش22

جدول مسابقات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد که افزایش ۳۰ درصدی حق پخش تلویزیونی ارزش این همه جنگ و جدل را نداشته است.






به گزارش ورزش 22،منصور قنبرزاده در خصوص اینکه مشکل حق پخش تلویزیونی حل شد و از این هفته نیز دوربین‌ها توانستند راهی ورزشگاه‌ها شوند، اظهار داشت: پیشنهاد فدراسیون فوتبال این بود که حق پخش تلویزیونی هفت برابر شود، چراکه رقم تبلیغات محیطی به همین اندازه افزایش یافت اما با این رقم موافقت نشد و به رغم حق پخش تلویزیونی ۳۰ درصد اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش ۳۰ درصدی ارزش این همه جنگ و جدل را نداشته است، افزود: قطعاً ۳۰ درصد افزایش ارزش این را نداشت که از ورود دوربین‌ها جلوگیری کنیم و جنگ و جدل ایجاد شود. رقم کارشناسی فدراسیون فوتبال برای حق پخش ۱۶۰ میلیارد تومان بود که با کش‌مکش‌ها حداقل باید ۱۰۰ میلیارد بابت حق پخش دریافت می‌کردیم اما اینگونه نشد. ۳۰ درصد از ۲۲،۵ میلیارد تومان حدود شش هفت میلیارد تومان می‌شود که واقعاً ارزش نداشت به خاطر این مبلغ دو هفته از لیگ برتر و یک هفته از جام حذفی روی آنتن نرود و در تبلیغات محیطی هم فوتبال ضرر کند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با انتقاد از نوع توافق فدراسیون فوتبال با صداوسیما در موضوع حق پخش تلویزیونی درباره اینکه قرار است برای حق پخش تلویزیونی فوتبال لایحه بودجه‌ای تنظیم شود، خاطرنشان کرد: شنیده‌ام که قرار است بودجه‌ای به وزارت ورزش و جوانان داده شود تا حق پخش تلویزیونی به این شکل به فوتبال برسد اما به صورت حرفه‌ای کمک دولت به فوتبال ممنوع است. حتی اگر قرار باشد دولت برای صداوسیما هم لایحه بودجه‌ای مخصوص حق پخش در نظر بگیرد، باز هم کمک دولت به فوتبال خواهد بود و این کار حرفه‌ای نیست.

قنبرزاده ادامه داد: فوتبال باید حق پخش را از حاصل دست رنج خودش به دست بیاورد. بخشی از بودجه صداوسیما از دولت می‌رسد. بخش اعظمی از بودجه این سازمان خصوصی است و از آگهی‌های تبلیغاتی به حساب صداوسیما واریز می‌شود. بخشی از این مبلغ هم به واسطه پخش بازی‌های فوتبال و برنامه‌های پربیننده‌ای مانند ۹۰ است که بازهم به فوتبال مربوط می‌شود. این مبلغ حاصل دست رنج فوتبال است که باید بخشی از آن به خود فوتبال هم برسد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایجاد سبد فوتبال در صداوسیما بوده است، گفت: ما پیشنهاد داده بودیم که در صداوسیما سبدی درست شود تا درآمدهای فوتبال و برنامه‌های فوتبالی در این سبد قرار بگیرد. بعد درآمد حاصل از این برنامه‌ها تقسیم بر دو شود تا ۵۰ درصد به صداوسیما برسد و ۵۰ درصد هم حق فوتبال داده شود. در اصل فوتبال حق پخش را از بودجه صداوسیما نمی‌خواست بلکه از جایی می‌خواست که خودش درآمدزایی کرده است.

«صداوسیما بدون اینکه هزینه‌ای خاصی کند درآمد بالایی از پخش فوتبال‌ها دارد»، عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ با بیان این جمله تأکید کرد: صداوسیما فقط دوربین‌هایش را به ورزشگاه‌ها می‌فرستد و به همین شکل فوتبال‌ها را روی آنتن می‌برد. این موضوع نیز هزینه زیادی برای صداوسیما ندارد. از سوی دیگر با تولید برنامه‌های پرمخاطب فوتبالی آگهی‌های تبلیغاتی بالایی دارد که مطمئناً بخشی از این آگهی‌ها باید به فوتبال برسد.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران یادآور شد: اگر قرار بود دولت به فوتبال بودجه بدهد و کمک کند، چرا مقابل کمک دولت به فوتبال گرفته شد؟ همان موقع هم وزارتخانه‌ها به تیم‌ها کمک می‌کردند و فوتبال برای اینکه حرفه‌ای بشود تصمیم گرفت دست در جیب دولت نکند. با این اتفاقی که افتاد بازهم دست فوتبال در جیب دولت خواهد بود.

قنبرزاده با بیان اینکه طرح گرفتن حق پخش تلویزیونی طرح خوبی نیست، گفت: صحبت‌هایی که اکنون انجام شده، سه سال پیش هم انجام شد اما در آخر این طرح را عملی نکردند. اکنون هم به شخصه امید کمی دارم که فوتبال به حق واقعی‌اش برسد و اگر این طرح هم عملی نشود، فوتبال‌مان را باید آماتور کنیم. به این شکل باشگاه‌ها با ورشکستگی روبه‌رو می‌شوند و اگر آماتور باشیم بهتر است.

نظرات  (۱)

مطالبتون خیلی خوب بود بازم سر میزنم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
< /body>