اسکرول بار

گزارش ویژه/ درباره برنامه محبوب match of the day و ۵۰سال جاودانگی :: ورزش 22 < /head><

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

خبرنامه

تبلیغات
پروژه ها
رونمایی از قالب جدید

اپلیکیشن ورزش 22

خبرنامه

میزان تکمیل ورزش22

جدول مسابقات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

http://static.90tv.ir/7c3c9a68fdc2679efa66ec606b429e57_750_330_cropCenter.jpg


به گزارش ورزش 22،برنامه مچ آو دی برنامه شناخته شده ای در فوتبال جهان است. این برنامه یکی از معتبرترین و قدیمی برنامه های ورزشی جهان است که در انگلستان روی آنتن می رود. معنای نام برنامه به فارسی بازی روز می شود و البته این برنامه بازیهای لیگ برتر جزیره را مرور می کند. البته باید گفت که مچ آو د دی در تمام این سال ها، الهام بخش برنامه های تلویزیونی زیادی در سرتاسر دنیا شده است. مخاطبان برنامه گری لینه کر حتما می دانند که بسیاری از طرح های گرافیکی استفاده شده در این برنامه، بعدتر در برنامه های زیادی مورد استفاده قرار گرفتند.در این گزارش به مناسبت 50 سالگی این برنامه فوتبالی پرطرفدار به زوایای این برنامه می پردازیم.

نگاهی به گذشته  

50 سال پیش که اولین اپیزود برنامه «مچ آو د دی» روی آنتن رفت، تعداد افرادی که در روزشگاه آنفیلد به تماشای دیدار لیورپول و آرسنال نشسته بودند، دو برابر افرادی بود که بعدها این مسابقه را از تلویزیون دیدند. این برنامه  در اگوست 1964، بدون تکنولوژی و هیاهو تنها از طریق شبکه بی بی سی انگلیسی2 برای مردم لندن و اطراف این شهر قابل پخش بود. برنامه ای که حالا یکی از پرمخاطب ترین برنامه های ورزشی جهان شده است. اما آن زمان برنامه های تلویزیونی بیشتر سرگرم کننده بودند و دیدن فوتبال در تلویزیون و حتی تحلیل آن هم به سختی برای طرفداران جذاب بود. به همین دلیل پس از پخش در ماه های آهر فصل 65-1964 لیگ انگلیس، مدیران آن زمان بی بی سی به مچ آو د دی گفته بودند که این برنامه دوام نمی آورد و بهتر است اگر برای فصل بعد نمی توانند کار جدیدی ارائه کنند برنامه را تعطیل کنند. همچنین اختلاف مالی بین بی بی سی آن زمان و باشگاههای مختلف در لیگ های انگلستان و ماجرای حق پخش تلویزیونی هم ماجرا را پیچیده تر کرده بود. تنها یک چیز برنامه را نجات داد. آن هم توجه آن دسته از انگلیسی هایی بود که وقت نمی کردند به ورزشگاه بروند. آنها آن زمان در یک حرکت خودجوش به لندن آمدند تا مدیران این برنامه را راضی کنند. مردم بازیهای آخر لیگ برتر جزیره را در سطح وسیعی پیگیری می کردند و همین باعث شد تا برنامه نجات پیدا کند و تا امروز روی آنتن برود. 50 سال جاوددانگی و استمرار برای بینندگان!

 

 

 

حرفهای یک مدیر قدیمی

اما به خاطر اینکه این برنامه 50 ساله شده است، یکی از قدیمی از اعضای این برنامه با سایتهای مختلف گفت و گو کرده است. دیویس از سال 69 تا 2004 در این شبکه بوده و حالا بازنشست شده است در یک گفت و گوی جالب با سایت گل دات کام بین المللی بک اتفاق مهم فوتبالی را عامل داغ شدن و ماندگار شده این برنامه می داند: «اولین باری که این برنامه شروع به کار کرد، در همه  قابل دسترسی نبود.اما فکر نکنم کمتر کسی به یاد داشته باشد عامل محبوبیت وحشتناک مچ آو د دی و همه گیر شدن این برنامه قهرمانی انگلستان در جام جهانی 1966 بود.» او راست می گوید بسیاری از فیلم های آن فینال به یادماندنی بین انگلستان و آلمان غربی در فینال 66 به یادگار مانده است.

50 سال نفس کشیده است 

اما برنامه های رقیب هم از راه رسیدند. در همان سال 1966 یک برنامه دیگر به نام «ام او تی دی» ساخته شد. دو سال بعد دقیقا همزمان با قهرمان انگلیس در جام جهانی  این برنامه از بی بی سی 2 به بی بی سی 1 رفت تا مخاطبان بیشتری را به سمت خود بکشاند و آن زمان سیستم به مچ آود دی زیاد اعتماد نکرد. همان سالها خیلی از باشگاه ها مثل لیورپول به عنوان قهرمان لیگ و اورتون به عنوان قهرمان جام حذفی، از پخش مسابقه های شان در این برنامه جدید رضایت نداشتند و مچ آو د دی را می شناختند ولی در کل معتقد بودند این برنامه ها تعداد تماشاگران را در ورزشگاه کم کم می کند. در هر حال آن زمان خبری از اینترنت هم نبود اما ابتکار که وجود داشت. خیلی زود  راهی به ذهن تهیه کننده های این برنامه رسید. و آنها تصمیم گرفتند تا روز مسابقه ها، اعلام نکنند که کدام مسابقه را پخش می کنند و مردم فقط در روزنامه ها می دانستند در کدام روز قرار است کدام بازی انجام شود. این کار باعث محبوبیت برنامه شد و البته باعث شد تا در حین پخش خیابانهای کل بریتانیا خلوت شود و ترافیک از بین برود. در هر حال مثل الان نبود که همه سایتها را چک کنند و در شبکه های اجتماعی فعال باشند.  در هر حال نقطه ضعف برنامه عدم پخش زنده بازیها بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
< /body>