اسکرول بار

یوگرافی ناصر حجازی بهترین سنگربان ایران :: ورزش 22 < /head><

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

خبرنامه

تبلیغات
پروژه ها
رونمایی از قالب جدید

اپلیکیشن ورزش 22

خبرنامه

میزان تکمیل ورزش22

جدول مسابقات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

یوگرافی ناصر حجازی بهترین سنگربان ایران

پنجشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۲۶ ب.ظ


ناصر حجازی متولد 23 آذر 1328 در شهر تهران بود ....

زندگی شخصی:

ناصر حجازی متولد 23 آذر 1328 در شهر تهران بود .پدرش متولد تبریز و در تهران آژانس املاک داشت.ناصر حجازی در آذر ماه 1388 به بیماری سرطان ریه مبتلا گشت و درحالیکه به گفته پزشکان کمتر از 3 ماه برای زندگی فرصت داشت ، وی ماهها با روحیه مبارزه طلبانه خود در مقابل بیماری ایستادگی نمود و سرانجام صبح دوشنبه در تاریخ دوم خردادماه 1390 از دنیا رفت و دو روز بعد ، چهارم خرداد ماه با خداحافظی از دوستدارانش در ورزشگاه آزادی ، به قطعه نام آوران بهشت زهرا برده شد تا در میان خیل عظیمی از جمعیت به خاک سپرده شود.


بازیهای باشگاهی:


اتفاقی که سرآغاز سالها حضور وی در عرصه فوتبال شد تا تیم فوتبال نادر در دسته دوم باشگاه های تهران اولین باشگاه حجازی باشد ، تیمی که حجازی از آنجا به تیم ملی جوانان و تیم ملی بزرگسالان رسید. حجازی سال 1348 به تاج پیوست ودر همان سال ، قهرمانی جام باشگاه های آسیا و جام تخت جمشید را با این تیم به دست آورد . وی تا پایان دوران بازیگری خودبه جز مدت زمان کوتاهی که برای تیم شهباز بازی کرد و پس از جام جهانی 1978 آرژانتین که با تیم منچستر یونایتد انگلستان تمرین نمود و در پنج دیدار دوستانه برای این تیم به میدان رفت، در بقیه این مدت دروازه بان تاج و استقلال تهران بود و با این تیم چندین دوره قهرمانی در لیگ کشور ، جام باشگاه های تهران ، جام حذفی ایران و جام باشگاه های آسیا را جشن گرفت.
حجازی در دربی های تاج ( استقلال ) و پرسپولیس ، رکورد بیشترین سالها حضور در این رقابت دیرینه و سنتی را به خود اختصاص داده است . وی بعنوان بازیکن اولین بار در سال 1349 و آخرین مرتبه نیز در سال 1365 گام به شهرآورد بزرگ پایتخت گذاشت . حجازی با 16 سال حضور در دربی ، رکوردی استثنایی به ثبت رسانده است .
حجازی پیش از آغاز جام جهانی 1978 آرژانتین و زمانی که با تیم ملی ایران به کشور فرانسه رفته بود ، با پیشنهاد تیم پاری سن ژرمن فرانسه مواجه گردید اما انتقال به باشگاههای اروپایی را به بعد از جام جهانی موکول کرد تا با پیشنهادات بهتری روبرو گردد که از سوی باشگاه منچستر یونایتد انگلستان این اتفاق افتاد ولی به دلیل عدم صدور رضایتنامه از سوی فدراسیون وقت این انتقال صورت نپذیرفت.
حجازی در پایان دوران بازی خود به کشور بنگلادش رفت و دروازه بان و سپس سرمربی تیم محمدان شد و بازی خداحافظی خود را در همان تیم انجام داد.

بازیهای ملی:


حجازی اولین بازی ملی خود را در سال 1348 و در آنکارا مقابل تیم ملی پاکستان انجام داد و آخرین بازی او هم در سال 1359 و در بازی ایران و کویت انجام گرفت و بعد از آن به دلیل قانون 27 ساله ها که حضور بازیکنان بالای 27 سال در تیم ملی را ممنوع می کرد ، از تیم ملی کنار گذاشته شد.
ناصر حجازی با تیم ملی ایران دو بار قهرمانی جام ملت های آسیا ( 1972 و 1976 ) و یک بار قهرمانی بازی های آسیایی 1974 تهران را جشن گرفت و در جام جهانی 1978 آرژانتین و المپیک 1972 مونیخ شرکت کرد و سهمیه حضور در المپیک 1976 مونترآل و مقام سومی جام ملت های آسیا 1980 را هم بدست آورد.
حجازی علیرغم قانون 29 ساله ها که منجر به حذف اجباری و زودهنگام وی از حضور در تیم ملی گردید ، نزدیک به 70 بازی ملی در کارنامه خود دارد.
درخشش ناصر حجازی در دوران بازی باعث شد تا فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال در انتخاب برترین های قرن بیستم ، وی را دومین دروازه بان برتر قرن قاره آسیا  و چهل و یکمین دروازه بان شایسته جهان معرفی نماید . حجازی درسایت آمار و تاریخ فوتبال جهان با رکورد 837 دقیقه در بسته نگاه داشتن دروازه ، در اکثر مواقع رتبه 134 جهان و همواره رتبه نخست ایران را به خود اختصاص داده است .





نظرات  (۱)

سلام
مطالب خوبی گذاشتی ولی تعجب میکنم چرا اینقدر بازدیدت کمه
می خوام یه روش خوب بهت معرفی کنم واسه بالا بردن بازدیدکنندگان وبلاگت
برو تو سایت 24 آی پی عضو شو بعد رو گزینه کسب امتیاز کلیک کن بعد امتیازات رو به وبلاگ خودت اختصاص بده بعد می بینی که چجوری بازدید وبلاگت بالا میره حتما امتحان کن
اینم آدرسش
www.24ip.ir
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
< /body>