اسکرول بار

ای اف سی مقصر دعوای برانکو و کی‌روش :: ورزش 22 < /head><

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

خبرنامه

تبلیغات
پروژه ها
رونمایی از قالب جدید

اپلیکیشن ورزش 22

خبرنامه

میزان تکمیل ورزش22

جدول مسابقات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

ای اف سی مقصر دعوای برانکو و کی‌روش

چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵، ۰۵:۵۲ ب.ظ

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال تقویم نامتناسب فوتبال در شرق و غرب آسیا را یکی از دلایل مشکل ایجاد شده بین کی روش و برانکو می داند.

به گزارش ورزش 22 ،رئیس فدراسیون فوتبال پس از اختلاف عقاید ایجاد شده میان کی روش و برانکو که با برگشت بازیکنان پرسپولیس از اردوی امارات همراه شد، امروز در مصاحبه با خبرنگاران در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.

تاج در بخشی از صحبت های خود با انتقاد از تقویم متفاوت دو قسمت شرق و غرب آسیا، این موضوع را یکی از دلایل اصلی ایجاد اختلاف بین سرمربی تیم ملی و سرمربی پرسپولیس دانست.

 

او در بخشی از مصاحبه خود گفته است: «این مشکل همیشه وجود دارد چون تقویم مسابقات شرق و غرب آسیا یکی نیست و ما باید به دنبال حل این مشکل هم باشیم؛ تا مشکل تقویم را حل نکنیم این مسئله هم درست نمی‌شود و ما دنبال حل همین مشکل هستیم. اتفاقا برای حل این مشکل جلسه‌ای 3 ساعته با شیخ سلمان داشتیم که او هم با روی باز از ما استقبال کرد. باز هم می‌گویم تا تقویم آسیا به نفع کشورهای شرق قاره است ما با این مشکلات مواجه هستیم نه فقط ما بلکه قطر، عربستان، امارات، عمان و سایر کشورهای عربی هم، چنین مشکلی را دارند. حالا کشوری چون ما بیشتر درگیر چنین مسئله‌ای است چون 4 سهمیه دارد».

 

اختلاف تقویم کشورهای شرق و غرب آسیا موضوع تازه ای به شمار نمی رود و سال ها است که تیم های باشگاهی غرب آسیا در این شرایط برابر حریفان خود قرار می گیرند. وجود چنین شرایطی باعث می شود که برنامه ریزی اردوها و مسابقات تیم ملی در کشورهای غرب آسیا با محدودیت زمانی و درگیری باشگاه ها و تیم ملی به دلیل در اختیار گرفتن بازیکنان ملی پوش همراه باشد؛ موضوعی که مهدی تاج از آن به عنوان دلیل اصلی اختلاف ایجاد شده بین برانکو و کی روش نام برده است.

تارج در ادامه صحبت های خود در این مورد ادامه می دهد: «ما 3-4 سال پیش هم با چنین مشکلی مواجه بودیم که همزمان با اردوهای تیم ملی، استقلال و سپاهان که بازیکنان ملی‌پوش زیادی داشتند درگیر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بودند و بازی‌های 120 دقیقه‌ای هم انجام دادند. استقلال آن زمان بازی‌هایش را واگذار کرد و سپاهان هم پس از استقلال نتایجش را واگذار می‌کرد. ما باید به فکر چنین مسائلی هم باشیم تا مشکلات حل شود و اگر اکنون این مشکل را برجسته نکنیم تا آن به صورت ریشه‌ای حل نشود دچار مشکل خواهیم شد».


در سطح باشگاهی مشکل حتی از این هم فراتر می رود و تیم های غرب آسیا در صورت راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی با پایان فصل روبه رو می شوند و با تیمی احتمالا دگرگون شده به ادامه مسابقات خواهند رفت.


با این وصف و گذشته از اختلافات ایجاد شده بین کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ در مقطع کنونی، به نظر می رسد بررسی و پیدا کردن راه حلی در خصوص متحد کردن جدول برگزاری مسابقات فوتبال در شرق و غرب آسیا باید به عنوان یکی از اولویت های اصلی فدراسیون فوتبال مطرح باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
< /body>