اسکرول بار

مورینیو: هرگز نتوانسته‌ام برای رسانه‌ها فیلم بازی کنم :: ورزش 22 < /head><

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

خبرنامه

تبلیغات
پروژه ها
رونمایی از قالب جدید

اپلیکیشن ورزش 22

خبرنامه

میزان تکمیل ورزش22

جدول مسابقات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات


آقای خاص می‌گوید در تمامی ابعاد زندگی حرفه‌ای خود توانسته تغییراتی ایجاد کند جز رابطه‌اش با رسانه‌ها که هرگز نتوانسته برای آنها فیلم بازی کند.
ژوزه مورینیو



به گزارش ورزش 22، ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی تیم فوتبال چلسی باور دارد اکنون از هر زمان دیگری در دوران کاری‌اش بهتر است اما در یک زمینه تغییری در رویکرد او ایجاد نشده است.

مورینیو که در اولین فصل مربیگری‌اش در چلسی در سال 2004 خودش را آقای خاص معرفی کرد و برازندگی این لقب را برای خودش با کسب عناوین قهرمانی مختلف و پرتعدادی که با آبی‌پوشان لندن، اینتر، رئال مادرید و پورتو کسب کرد، نشان داد این فصل در آستانه اضافه کردن یک جام بزرگ دیگر به ویترین افتخاراتش قرار دارد و آن کسب سومین قهرمانی در لیگ برتر به همراه چلسی است. چلسی 15 امتیاز دیگر می‌خواهد تا قهرمانی‌اش را در این فصل لیگ برتر قطعی کند که رسیدن به این هدف، شمار قهرمانی‌های مورینیو را به عدد 22 در طول 15 سال دوران مربیگری‌ وی افزایش می‌دهد.

سرمربی تیم فوتبال چلسی در گفت‌و‌گو با نشریه تلگراف انگلیس اظهار داشت: من یک مشکل دارم و آن این است که از وقتی کارم را شروع کرده‌ام در همه زمینه‌ها دارم بهتر و بهتر می‌شوم. از جنبه‌های فراوانی در عملکرد من تغییر و تحول ایجاد شده است مثلاً درک بازی، شیوه آماده‌سازی تیم برای بازی، شیوه تمرین دادنم و ... . احساسی که من از کارم دارد بهتر و بهتر می‌شود اما یک چیز هست که نمی‌توانم آن را تغییر دهم: زمانی که با رسانه‌ها روبه‌رو می‌شوم، هرگز نمی‌توانم تظاهر و فیلم بازی کنم.

مورینیو  تأکید کرد که از تمرکز اهالی دنیای فوتبال روی آمار انفرادی بازیکنان و کمرنگ شدن بعد تیمی فوتبال ناراحت است. او تصریح کرد: فکر می‌کنم در مقطع کنونی فوتبال مفهوم تیمی بودنش را از دست داده و جای آن را تمرکز روی موفقیت‌‌های فردی گرفته است. ما الان همیشه دنبال این هستیم که ببینیم کدام بازیکن بهتر کار می‌کند و آمارش بهتر است. به نظر من فوتبال ورزشی گروهی است. کار فردی برای من زمانی ارزش دارد که در جهت کمک به تیم باشد. بازیکن باید در تیم خدمت تیم باشد نه تیم در خدمت بازیکن.  زمانی که یک بازیکن تاپ به یک تیم می‌آید، معنایش این نیست که آمده تا تیم را به همه بشناساند، چون تیم قبل از او هم بوده است. یک بازیکن تاپ مثل کریستوف کلمب نیست که آمریکا را کشف کند بلکه هدف از جذب یک بازیکن بزرگ تنها کمک به بهتر شدن بازی تیم است و وظیفه شما به عنوان یک مربی این است که هر روز این موضوع را به بازیکنان‌تان گوشزد کنید البته نه با سر دادن موعظه.

آقای خاص درباره بهترین اتفاق غیرفوتبالی که برایش رخ داده است، به سفر اخیر خود به ساحل عاج برای ایفای نقش به عنوان سفیر برنامه جهانی غذا و مبارزه اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ برای من تجربه‌ای فوق‌العاده بود و آن را با همسرم سهیم شد. ما فقر را می‌شناسیم اما ارتباط مستقیم داشتن با این حقیقت عالی بود. شاید این برنامه نکات منفی، مثبت و سختی داشت که کنار آمدن با آنها دشوار بود اما در عین حال باعث شد به ما احساس غرور دست بدهد.

مورینیو می‌گوید فردی مذهبی است و همیشه برای موفقیت خود و خانواده‌اش دعا می‌کند. او  تأکید کرد: من یک انسان کاملاً معتقد هستم و هر روز دعا می‌کنم. من هر روز با خدا راز و نیاز می‌کنم البته هر روز و شاید هر هفته فرصت رفتن به کلیسا را به دست نیاورم. زمانی به آنجا می‌روم که احساس کنم نیاز دارم با خدا حرف بزنم اما زمانی که در پرتغال باشم همیشه به کلیسا می‌روم. برای خانواده‌ام، برای فرزندانم، برای همسرم و والدینم، برای شاد بودن و داشتن خانواده‌ای خوب دعا می‌کنم اما راستش تا به حال هرگز به کلیسا نرفته‌ام تا درباره فوتبال با خدا حرف بزنم، هرگز.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
< /body>