اسکرول بار

بواتنگ: باعث افتخارم است که به عنوان یک سیاه‌پوست کاپیتان آلمان شوم :: ورزش 22 < /head><

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

ورزش 22

جدید ترین اخبار از مستطیل سبز

خبرنامه

تبلیغات
پروژه ها
رونمایی از قالب جدید

اپلیکیشن ورزش 22

خبرنامه

میزان تکمیل ورزش22

جدول مسابقات
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات


مدافع ۲۶ ساله باواریایی‌ها از شکست برابر چلسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۲-۲۰۱۱ به عنوان تلخ‌ترین تجربه زندگی‌اش یاد کرد. 


ژورم بواتنگ

به گزارش ورزش 22،ژروم بواتنگ که با بایرن مونیخ فاتح اروپا شد و با تیم ملی فوتبال آلمان هم قهرمانی در جام جهانی 2014 را تجربه کرد، در گفت‌و‌گویی جالب در خصوص اینکه اولین بار چه زمانی با واژه نژادپرستی در فوتبال آشنا شد، گفت: 11 سالم بود که برای انجام مسابقه فوتبالی به شرق برلین، زادگاهم رفته بودیم. در آنجا پدر یکی از بچه‌ها با لحن بد و بلندی به من گفت می‌دانی حرف «N» (اول واژه نگرو به معنی کاکا‌سیاه) به چه معناست؟ نمی‌دانستم که باید چه کار کنم. آن مرد کل بازی مدام به من حرف‌هایی می‌زد و من هم که تنها 11 یا 12 سال بیشتر نداشتم ناخودآگاه از شنیدن تکه‌کلام‌های او گریه‌ام گرفت. بعد پدرم سمت من آمد و بدون توجه به آن مرد به من گفت: پسرم آرام باش و بازی خودت را انجام بده. به حرف‌های دیگران هم توجهی نکن و تنها سعی کن به همه نشان بدهی که می‌توانی با توپ چه کارهایی بکنی و این مهم است. بعد از آن بود که خانواده‌های دیگر آمدند و به آن مرد گفتند: چه کار می‌کنی؟ ساکت باش و بگذار بچه‌ها بازی کنند. مگر نمی‌بینی که اینها چقدر کم‌سن هستند؟

مدافع تیم ملی آلمان که از پدری غنایی و مادری آلمانی متولد شده است و در کنار بازیکنان دورگه‌ای همچون مسعوت اوزیل و سامی خدیرا بازی کرده است در خصوص اینکه چرا ترجیح داده به جای غنا برای آلمان بازی کند، اظهار داشت: همیشه و صددرصد بازی برای تیم ملی آلمان مدنظرم بوده است. حرف‌های احمقانه‌ای هم که برخی در این مورد می‌زنند برایم اهمیتی ندارد. من در برلین بزرگ شده‌ام، جایی که از همان روز اول فرهنگ‌های مختلفی را در آنجا دیده‌ام. دوستان دورگه و البته رفقای آلمانی زیادی هم داشته‌ام.

وی در خصوص علاقه‌اش به بازوبند کاپیتانی ژرمن‌ها هم عنوان کرد: دوست دارم در این خصوص توضیحی بدهم، چون برخی افراد از صحبت‌های قبلی من برداشت خوبی نداشتند و فکر کردند که من همین حالا می‌خواهم کاپیتان تیم ملی آلمان شوم. البته که تمایلی ندارم کاپیتانی را از باستین شواین‌اشتایگر بگیرم. یواخیم لو پیش از این در مصاحبه‌ای گفت که تونی کروس و یا من می‌توانیم کاپیتان بعدی تیم ملی آلمان شویم. من هم در اظهارنظر قبلی‌ام گفتم که باعث افتخارم است که روزی آنهم با رنگ پوستی که دارم کاپیتان تیم ملی آلمان شوم.

بواتنگ در ادامه تأکید کرد: پل اینس، سول کمپبل و ریو فردیناند، نمونه‌های خوبی از کاپیتانی بازیکنان سیاه‌پوست در اروپای غربی هستند. در فرانسه هم پاتریک وی‌یرا کاپیتان بود. پس بستن بازوبند کاپیتانی برای من افتخاری بزرگ است و می‌تواند پیامی برای آلمان و جهان داشته باشد. شاید حالا در نقاط دیگر جهان به آلمان نگاهی متفاوت می‌شود و می‌گویند که ژرمن‌ها تیمی مخلوط از نژادهای مختلف دارند ولی احتمال کاپیتانی یک بازیکن سیاهپوست در این تیم وجود ندارد.

مدافع بایرن مونیخ که یک فصل را زیرنظر روبرتو مانچینی در منچسترسیتی گذراند، در این خصوص گفت: وقتی در من‌سیتی بودم از ناحیه زانو آسیب‌ دیدم، بعد مانچینی قول داد که در پست مدافع میانی از من بازی بگیرد ولی در نهایت از من در دفاع راست و چپ استفاده کرد. سپس بار دیگر از ناحیه زانو مصدوم شدم و پایم را به تیغ جراحان سپردم. در کل از شرایطم در منچسترسیتی راضی نبودم و سپس پیشنهاد بایرن مونیخ برای جذب من از راه رسید. در مجموع حتی در تمرینات منچسترسیتی هم چیزهای زیادی آموختم و بازیکنان بزرگی همچون وی‌یرا، کمپانی، توس و آدبایور در این تیم حضور داشتند. آنها توصیه‌های خوبی به من کردند و در منچسترسیتی خودم را بیشتر شناختم برای همین هرگز نگفتم از اینکه به این تیم انگلیسی ملحق شدم، پشیمانم.

مدافع پیشین منچسترسیتی تصریح کرد: قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا زمان‌بر است چون رقابت‌های دشواری است و داستان متفاوت‌تری نسبت به لیگ داخلی و جام حذفی دارد. یک اشتباه کوچک و یا چیز جزیی ممکن است کار را تمام کند. البته من‌سیتی هم شانس قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد، چون بازیکنان بزرگی در ترکیبش هستند و به طور حتم در آینده هم بازیکنان خوبی را جذب خواهد کرد.

بواتنگ با اشاره به شکست بایرن مونیخ مقابل چلسی در فینال لیگ قهرمانان فصل 12-2011 در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا برابر چلسی عنوان کرد: (با خنده) البته چلسی شایسته قهرمانی نبود ولی جدای از شوخی فوتبال همین است و اگر شما از فرصت‌های خود استفاده لازم را نبرید حریف‌تان می‌تواند نتیجه را به سود خود تغییر دهد. البته شکست در خانه برابر چلسی واقعاً بدترین احساسی بود که در تمام طول زندگی‌ام تجربه‌اش کردم. حتی تا دو روز بعد از بازی نمی‌توانستم لب به غذا بزنم.

وی افزود: یادم می‌آید که روز بعد از بازی با چلسی توماس مولر به من و چند نفر از بازیکنان دیگر بایرن پیامکی فرستاد که در آن نوشته شده بود: «نگاه کن، به هر حال این اتفاق افتاد ولی سال آینده لیگ قهرمانان اروپا را فتح می‌کنیم. باشه!». وقتی به فینال این رقابت‌ها در فصل 13-2012 رسیدیم یاد پیامک توماس افتادم و با خودم گفتم که نباید فرصت را از دست بدهیم، چون شانس هر روز به سراغ‌مان نمی‌آید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
< /body>